Memories

Dags att gå och lägga sig? Nejdå, natten är ung precis som jag! Har nyss börjat inse att jag är 20 och inte 19 längre. När folk frågar hur gamal jag är säger jag 19 men ändrar mig ganska fort då jag inser att jag faktiskt är 20! Bra alexandra, du har varit 20 i lite mer än 4 månader, och nu börjar du få in att du är 20. Tiden går fort, tycker inte alls det är länge sen jag satt med fingret i munnen medan jag snurrade mammas hår med den andra handen, eller lekte med Sofia och Anna ute i Gnisvärd, eller när vi lekte att Annas marsvin Musse och Mimmi gifte sig (som de gjorde ca 3-4 gånger i månaden), eller när jag gick till lekis i pyjamas eller när jag blev arg på mamma och ville rymma men aldrig kom längre än garaget. Det var tider det och vilka minnen. Tiden går fort när man har roligt! Nu sitter man här, har massa minnen bakom sig men minst lika många framför sig. Varför alltid tänka tillbaka på tiden som varit när man borde tänka framåt på allt bra som väntar en. Jag har en massa bra saker att se fram emot och jag tänker njuta under tiden då dem händer. Jag ska ta vara på tiden som kommer, för jag vill då för allt inte missa den!

Kommentarer
Postat av: sofia

älskade lilla syster! underbara minnen har vi tillsammans och fler ska det bli, vänta du bara ;) du har rätt i att man ska ta tillvara på tiden som kommer, men glöm för guds skull inte bort att ta vara på varje dag, den kommer aldrig igen! längtar man för mycket efter nåt kan man lätt glömma bort att leva de dagar som är under väntan :) och jag tycker det är underbart att tänka tillbaka och minnas alla stunder som varit!



lev i nuet och njut av varje dag, för varje dag är unik! älskar dig mitt söthjärta!

2010-05-06 @ 14:39:25
URL: http://worldofsoso.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Nej, jag tar till vara på varje dag som kommer nu. Vill som sagt inte missa minsta lilla som händer nu. Kommer bli en bra sista tid här i Oslo :) jag älskar dig, du är mitt livs kärlek!

2010-05-09 @ 12:53:34
URL: http://amilje.blogg.se/
Postat av: anna

Hahha mimmi och musse :) Det var tider det!

2010-05-11 @ 21:52:54
Postat av: Alexandra

Verkligen! :D Då var vi sjukt små. Eller när jag och Anna satt i ena rummet och Linnea och Sofia i det andra så skickade vi lappar under dörren. Eller när vi grävde ner en hemlig skatt ute i Tofta som vi skulle gräva upp sen igen. Åh, saknar dem tiderna <3

2010-05-13 @ 10:23:15
URL: http://amilje.blogg.se/
Postat av: Persik

Vad härligt när man läser Dina memories och kommentarer. Fortsätt njut av livet. Ibland kommer tråkigheter men livet går vidare ändå. Toppen när syskon och kusiner kan vara så gulliga mot varandra.

Jag är lyckligt lottad att ha såna underbara barnbarn.Hälsningar Persik

2010-05-14 @ 22:24:19
Postat av: Linn Gunn Gandborg

Naaaw va fint! Känns lite som att vissa delar av allt mitt babbel går fram ibland (skall ju alltid ha en massa deep talk) Men som sagt minnen kommer de fler av, och dem har vi ju alltid med oss :D

2010-05-20 @ 22:10:17
Postat av: sofia

såklaaart :) det glömde jag ju skriva! hehe. trevlig hemresa nu gumsi! och hoppas hotellfrukosten smakar! <3

2010-05-31 @ 08:31:31
URL: http://worldofsoso.blogg.se/
Postat av: Daniela

aaaaaalex, ska du inte börja skriva igen snart? :)

2011-01-15 @ 17:18:31
URL: http://danielaland.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Njaaaaa, jag är inte riktigt inne på blogglinjen just nu Daniela. Men jag kommer starta en resedagbok eller blogg nu när jag åker till Asien, den får du följa! :D

2011-02-07 @ 18:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0