Operation städdag!

Det är söndagkväll och då är det häng framför datorn som gäller. Gick upp vid 10 imorse då det blev lite frukost innan jag och Linn gick ut för att hjälpa till att städa vår bakgård. (Vi är tre lägenheter som skulle hjälpa till lördag och söndag för att göra det fint inför vintern) Vi fick rensa i grusgången, räffsa lite löv och putsa fönstrar. Det mesta var redan gjort så vi var bara där ute i 1,5 timme. Lyckades under den tiden få fågelskit på min mössa. Stod och rensa ogräs då jag känner ett "ploffs" på min mössa. Tror att det är en regndroppe och blir först arg för jag ville verkligen inte ha regn idag. Tar sedan på mössan för att känna om det var en regndroppe, men självklart var det inte regn utan en stor och äcklig fågelskit. Ropar förtvivlat till Linn: "Linn.. Jag har fått fågelskit på min mössa". Linn skrattar nästan ihjäl sig och jag går upp till lägenheten för att tvätta rent min mössa. Det var den största och äckligaste fågelskit jag sett!! Var precis färsk och var brun&vit krämig. Mumma säger jag. Efter städningen var klar myste jag och Linn ner oss framför SATC och efter ett tag kom Emelie hit. Vi myste till det rejält och bakade kladdkaka, det är aldrig helt fel. Sedan var det iväg för att kolla på "Jenten som lekte med ilden", (ja den heter så här i Norge) tillsammans med Martina och Rickard. Den var riktigt riktigt bra, precis som jag hade förväntat mig. Längtar redan till trean kommer, även den ska ses på bio har jag redan bestämt. Har man sett ettan och tvåan på bion kan man ju inte bryta den trenden. Sitter just nu och pratar med syster på msn, åker till henne på fredag. Vi har redan en hel del planer som, åka till malmö och shoppa, se idol, baka, kanske lite partaj och bowla. Det kommer bli toppen, en hel helg med massor av systermys ♥

Kommentarer
Postat av: sofia

goselimooos! ♥

2009-11-08 @ 23:08:28
URL: http://worldofsoso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0